mandag 10. desember 2018

Rosene blomstrer hele året i hagen i Spania

Etter å ha opplevd litt vinter og førjulsstemning hjemme på Uthaug, ble det en liten tur til Spania. De remonterende (gjenblomstrende) rosene blomstrer hele tiden her - de tar ingen vinterdvale under snøen som de gjør hjemme på Trøndelagskysten.

Etter i flere år, å ha leid et rekkehus i deler av vinteren her på Costa Blanca (Den hvite kysten), har vi funnet ut at vi i stedet for en dyr leie - like gjerne kan betale til oss selv, og har kjøpt oss et lite hus med hage. Dette har jeg drømt om i mange år, for kulden og vinteren hjemme er svært plagsom for mine revmatiske ledd! Det er heldigvis vanningsanlegg i hagen, slik at plantene kan tåle den varme sommeren når vi ikke er her og kan passe på med vanning. Om sommeren er det nok sønnene våre som kommer til å feriere her! 

Som i de fleste spanske hager jeg har sett, er jorda dekket av duk og grus. Gressplener krever mye vann og er mer sjelden å se. Når vi kommer tilbake hit etter å ha feiret jul i Norge, gleder jeg meg til å plante flere roser i hagen vår!

2 kommentarer:

  1. Hei Lillian.
    Gratulerer. Deilig å få sin egen plass. Ikke minst at varmen vil hjelpe deg.
    God uke til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hanne-Lise! Tusen takk for gratulasjonen! Vi har vært heldige med været og har hatt noen varme og deilige dager. Nå vender vi snart nesen mot nord igjen, for å feire jul med barn og barnebarn :-) Ønsker deg en riktig fin uke! Hilsen Lillian

      Slett