torsdag 26. mars 2020

Tusenvis av snøklokker ønsker oss velkommen hjem etter Spania-turen

Snøklokkene (Galanthus nivalis) har de siste årene spredt seg til stadig større områder i hagen, men det er jo bare hyggelig. De første snøklokkene ble plantet av min mormor i ca 1930 og de har trivdes godt i sandjorda på Uthaug.

Noen av snøklokke-løkene har jeg flyttet til andre steder i hagen og de trives overalt. Snart kommer påskeliljene også i blomst.

Det er fantastisk når min mormors snøklokker blomstrer i tusenvis i nærheten av der hun først plantet dem!

Snart skal jeg begynne å rydde i hagen, får håpe kuldegradene er ferdige for i år. Ettersom vi kom hjem fra ferie i Spania i går kveld, må vi uansett være i karantene i eget hjem i 14 dager i disse Korona-tider! Regner med at jeg både får vasket huset og ryddet i hagen i denne tida som vi likevel skal holde oss for oss selv.

2 kommentarer:

  1. Hei Lillian.
    Nydelig hvitt teppe.
    Det var godt dere kom dere hjem. Det er godt vi har hagen i disse corona tider.
    Vi lever i mest mulig isoloasjon her også.
    Ha det godt og ta vare på dere.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Hei Hanne-Lise! Det er godt å være hjemme i hus og hage igjen.Ta vare på deg og dine i disse tidene. Hilsen Lillian

    SvarSlett