torsdag 22. juli 2021

Riddersporer i flere nyanser av blått og rosa

Ridderspore (Delphinium Pacific "Guinevere" skiller seg litt ut fra de andre riddersporene jeg har med at den er lavendelrosa, mens de andre har forskjellige blåfarger. Denne blomstrer først av riddersporene, men den står i blomst i ca 4 uker, slik at etter hvert blomstrer alle samtidig. Dette er den laveste av riddersporene mine - den blir "bare" 1,5 m høy! Den må støttes opp, slik at den ikke knekker i regn og vind.

Riddersporen D. Pacific "Guinevere" har et hvitt "øye" midt i blomsten.

Riddersporen (Delphinium Pacific " Black Knight") er mørk fiolett med svart øye.

D. Black Knight blir ca 2 m høy i min hage, og har behov for å blir støttet opp så den ikke knekker i vind og blest!

Riddersporen (Delphinium Pacific "Blue Bird") er nydelig himmelblå med et hvitt øye.

Denne riddersporen ble nesten 3 m høy i år! Den står heldigvis inntil skilleveggen, men jeg har likevel bundet den opp etter beste evne.

 

1 kommentar:

  1. Nydelige riddersporer, Lillian! Her på Skogan nærmer den høyeste seg 3 meter nå, og jeg ber høyere makter om at det ikke blir mer regn og vind mens de blomstrer! Ikke enkelt å binde de opp på en god måte!

    SvarSlett