mandag 6. juni 2016

Årets første sommerfest i hagestua - da er sommeren kommet!

Sola skinner og det er tid for å invitere gjester til sommerfest i hagestua. Ettersom rosene i hagen min ikke blomstrer ennå, måtte jeg skaffe litt roser til å pynte med fra blomsterbutikken. Her er det nydelige Rosa Avalanche Pink, som har et stenk av grønt og hvitt på de ytterste kronbladene - og lekkert rosa innerst.

Menyen starter med jordbær og Champagne. På den ene siden av hagestua er det store vinduer ut mot hagen.

De fleste frøplantene ble flyttet ut i hagen for anledningen, bare agurk, squash og tomat - som ikke tåler nattetemperaturen her så tidlig på sommeren - fikk stå inne under festen!

På den andre siden av hagestua er sjøen. Jeg hadde ønsket meg en fin solnedgang når vi skulle ha gjester på sommerfest - og det fikk vi sannelig!

Her er en del av hagestua sett fra hagesida, med alpeklematis og "verdens største rabarbrablomst" i forgrunnen. Jo, jeg vet at man bør klippe ned rabarbrablomsten, men den er jo så vakker? Lyset blir så fint når sola skinner gjennom hagestua og inn i hagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar