onsdag 25. mai 2016

Derfor elsker jeg - Rosa Brother Cadfael!

Rosa Brother Cadfael er etter min mening, den beste Austinrosen jeg har; den dufter fantastisk søtt og sterkt; den blomstrer hele sommeren og helt til frosten kommer og den vokser kraftig og har sterke greiner.  

Blomstene er vakre i alle sine fasonger, både som knopp, hvor den er mørkere rosa, og som utsprunget, hvor den er lysere rosa med mørkere underside.

R. Brother Cadfael ble plantet i Austin-rosebedet mitt i 2011, den har vokst godt og stortrives her i vårt kystklima - ytterst på Trøndelagskysten.

R. Brother Cadfael kom med nye roser i høstregnet 20.oktober i fjor. I tillegg til at den er vakker, har den de moderne rosenes fordeler med at den remonterer (gjenblomstrer) svært godt gjennom sommeren - og til langt utover høsten. Dette er en av mine yndlingsroser!

2 kommentarer:

  1. This rose and your photos of the rose are stunning! I love your blog and discovered it through the link party at Rose Garden Malevick. Next year I am going to add brother Cadfael to my garden!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi Denise, How Nice that you like my blog and photos :) I am sure that you will enjoy growing the rose Brother Cadfael in Your garden. It is really my best Austin rose.

      Slett