torsdag 5. mai 2016

Kan du se hva dette er? Et sikkert vårtegn er det iallfall!

EN VÅRVISA
– Ge rum, jag vill opp, sa Rabarberknopp. Så sprängde han med sin röda topp, men jorden sa stopp:
– Du får lugna dig lite, Rabarberknopp!
– Ge plats, jag vill opp, sa Rabarberknopp, han svällde av styrka, han glödde av hopp.
– Pass på, jag vill opp, jag vässar min topp, jag känner hur våren gror i min kropp!
– Tittut, tittopp, nu sticker han opp, nu hälsar han glatt med sin röda topp och svaras av kvittrande fåglars tropp:
– Välkommen hitopp, välkommen, välkommen Rabarberknopp!
Av Elsa Beskow i 1916.

Rabarbra (Rheum rhabarbarum) er en gammel mat- og medisinplante fra Asia. Den kom til Norge på 1700-tallet. Her ser du de nye rabarbrabladene holder på å folde seg ut.

2 kommentarer:

  1. Så utrolig flink du er Lillian! Kommer i vår-/sommerstemning av bloggen din!:D

    SvarSlett
  2. Hei "Love Life"! Så hyggelig at du kommer i vårstemning av bloggen min :) Vårlig hilsen fra Lillian

    SvarSlett