søndag 19. mai 2019

Tulipantid i hagen

Tulipanene Purple Prince satte jeg ned 20 stk av høsten 2018. Nå står de og blomstrer så nydelig - og jeg glad for at jeg gjorde jobben med å sette løkene i fjor høst!

Nydelig også fra oven!

I fjor høst satte jeg også 20 hvite tulipaner - White Marvel - sammen med de lilla.

Både de hvite og de lilla tulipanene er økologisk dyrket - jeg velger det der det er mulig!

Det er en deilig tid når tulipanene blomstrer i hagen! For å forlenge tulipanblomstringen, kan man passe på å sette både tidlig- og sent-blomstrende tulipaner om høsten, for da får man tulipaner i blomst både i mai og juni!

4 kommentarer:

  1. Tulipanene beriker absolutt hagelivet om våren!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Helt enig med deg! Hva ville vel vårhagen vært uten tulipaner?
      Hilsen Lillian

      Slett
  2. Ja, Tulipanblomstringen er et av hageårets store høydepunkt. Nydelige sorter hos deg.
    Jannicke

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Jannicke! Så hyggelig at du likte tulipanene mine! Det er så deilig når tulipanene blomstrer i hagen :-) Hilsen Lillian

      Slett